Aktywności
Zależy nam – w tym samym stopniu – na rozwijaniu indywidualnych predyspozycji dziecka, kształceniu jego kompetencji społecznych (umiejętność współpracy, budowanie relacji w grupie), rozwijaniu otwartej postawy na różnorodność w świecie i na drugiego człowieka.
Realizując w przedszkolu treści programu edukacyjnego, nauczyciel organizuje dzieciom takie zajęcia, które angażują je do działania całym sobą. Działania te wspierają nie tylko dziecięcą fantazję (która jest fundamentem myślenia), ale również aktywność fizyczną. Naśladowanie i swobodna zabawa to najważniejsze z aktywności w procesie uczenia się u dziecka w wieku przedszkolnym

RYTM
Rytm to pewna oczywistość, ład, porządek. Dzieciom daje poczucie bezpieczeństwa, ale też pewność zdarzeń i wydarzeń, wiedzę, która cieszy.
Wszystko w przedszkolu ma swoje określone miejsce w czasie i w przestrzeni. Wszystko jest znajome, bliskie i oczekiwane. Rytm jest nieodłącznym elementem życia. Wszędzie tam gdzie jest życie, tam jest rytm: w oddechu, biciu serca …
Wychodząc naprzeciw naturze dziecka, także potrzebie poznawania i przeżywania tym drugim podstawowym elementem pracy pedagogicznej jest powtarzalność. To nie ilość jest ważna, a jakość. Dzieci potrzebują powtórzeń.
NAŚLADOWANIE
Naśladowanie jest sposobem poznawania przez dziecko świata i funkcjonowania w nim. Dzięki naśladowaniu dziecko pionizuje się, uczy się mówić, myśleć, i działać w otaczającej rzeczywistości. Zatem wychodząc z tej prawdy najważniejszym zadaniem i działaniem nauczyciela jest takie przygotowanie się do pracy z dziećmi, w którym jego działania, postawy i obecność w przedszkolu stwarza dziecku możliwość podążania za nauczycielem – rozwijania swoich wszelkich umiejętności i wiedzy.Przykład musi być godny naśladowania, co niby proste, ale w istocie wymaga od nauczyciela nieustannej pracy nad samym sobą.


AKTYWNOŚCI W NASZYM PRZEDSZKOLU
Aktywności w naszym przedszkolu są zależne od dnia tygodnia, w każdym dniu robimy coś innego. Więcej o technikach możesz poczytać w poszczególnych zakłądkach na naszej stronie.
- malowanie akwarelowe techniką „mokre w mokrym”
- dzień kulinarny: pieczenie bułeczek, ciasteczek itp,
- dogoterapia
- prace ręczne z wełną, filcem itp